|
Øyhopping - Ona fyr Det gikk helt greit å finne fram til fergekaia på Småge. Ble til og med tid til litt buldring på på noen steiner ved kaia! Mulig de andre som sto og ventet klødde seg litt i hodet, men det er ingen som kjenner meg her. Ferga hadde mulighet for å sitte "i bur" helt på toppen. Turen tok nesten en time, og for meg og sykkelen betalte jeg 21 kroner. Jeg sa til mannskapet at de måtte ta over driften av samferdselsnorge med en gang…
På fergen videre til Sandøy hadde jeg også følge med lærerne og klassen. På Sandøy gikk det av noen elever, før vi fortsatte til Finnøy. Denne gikk det veldig fort å sykle over… Så var det en lang steinmolo over til Harøy. Her spiste jeg litt, før jeg syklet videre i et flott sommervær! |
Dagens reiserute: Dagens data: |
|
Så tok jeg fergen over til bestemmelsesstedet - Fjørtoft. Det var her bryllupet skulle stå på lørdagen - altså i overimorgen. Syklet øya rundt, og tenkte kanskje jeg kunne se hvor de som skulle gifte seg bodde. Nå er det slik at det stort sett er to familienavn på Fjørtoft, så postkassene var til liten nytte. Til slutt snakket jeg med en bilfører, og han var gift med ei som skulle pynte kirken og lokalet med blomster. Dermed fikk jeg en god veibeskrivelse av han.
Så bar det hjem til brudens familie, der det ble servert knallgod fiskesuppe. Gjestfriheten var stor, og brudens familie svært hyggelig! Ble innlosjert i et flott naust med brudens hyggelig forlover (se bilde over). Hun het Tonje, og vi så en utrolig flott solnedgang før vi køya oppe på hemsen. |
Dag 1 |