Første punktering - Gossa

Hadde litt startproblemer til morgenen. Er rett og slett lit giddalaus. Drar inn til Bud, der jeg spiser frokost og poster noen kort. Da jeg kommer tilbake til campingplassen har teltet tørket, og jeg drar av gårde fra Bud camping litt før 12.

Det er fint sykkelvær. Varmt og lite vind. Den lille vinden som finnes er, er medvind. Stopper litt i Eidsfjord, og spør på en sportsbutikk om de kan skifte eika som røk i går. NOT - nærmeste er Molde. Dermed ser det litt mørkt ut for skifte av eike, men jeg håper tapen holder…

Dagens reiserute:
Bud camping - Gossa camping

Dagens data:
Distanse: 54,57 km
Tid: 2:57
Gj.sn.fart: 18,5 km/h

Kult fjellSykler videre til Ytre Fræna. Her raster jeg ved ei flott gammel kirke. Sykler videre til fergen til Aukrøy. Så merker jeg at jeg har punktert, det er akkurat som jeg plutselig har fått dempegaffel foran. Likevel klarer jeg å komme meg til ferga. På andre siden er framhjulet helt flatt, og jeg har mitt første slangeskifte. Får i en del luft, men ikke 100%. Det holder likevel til neste bensinstasjon.

Overnatter på Gossa camping. Her treffer jeg et hyggelig ektepar fra Lørenskog. De er skikkelige turmarsjentusiaster. Ser litt på TV, og drikker kakao sammen.

Til middag blir det tomatsuppe og snarkokt makaroni. Utstyret funker bra. Litt brød kunne gjort seg snart, men det var greit nok.

I morgen blir det ganske tidlig. Må dra herfra før 9. Ferga går fra Småge 09.45, og ut til Ona. Gleder meg. Prøvde å få betalt for oppholdet på Gossa camping, men umulig å finne noen resepsjon. Ikke et eneste skilt. Jeg ga opp, men hvis vertskapet leser dette må de ha takk for en hyggelig natt!

Neste dag.

Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Dag 5
Dag 6
Dag 7
Dag 8
Dag 9
Dag 10
Dag 11
Dag 12
Dag 13
Dag 14